Мета, завдання та напрями роботи
Дата: 26.10.2022 13:59
Кількість переглядів: 29
Мета роботи соціальної служби закладу полягає в забезпеченні соціально-правового захисту учнів та попередженні впливу негативних соціальних чинників на формування й розвиток особистості дитини.
Основні завдання соціальної служби:
- вивчення психолого-педагогічних особливостей дітей, їх оточення, умов життя;
- виявлення інтересів і потреб, труднощів і проблем учнів, відхилень у поведінці дітей;
- забезпечення надання соціальної допомоги учням, які її потребують;
- створення сприятливих умов у мікросоціумі для розвитку здібностей та реалізації можливостей кожної дитини;
- забезпечення формування власних цінностей та громадянської позиції в учнів;
- попередження та локалізація негативних впливів соціального середовища на особистість;
- здійснення соціального патронажу малозабезпечених, багатодітних, неповних сімей тощо;
- проведення інформаційно-просвітницької роботи з учнями;
- проведення соціально-профілактичної роботи з дітьми, які схильні до девіантної поведінки;
- посередництво між закладом, сім’єю, державними установами із захисту прав дітей та громадськістю; участь в організації їх взаємодії з метою створення умов для нормального розвитку дітей і підлітків.
Напрями роботи соціальної служби:
- діагностичний напрям – вивчення та оцінювання за допомогою методик, анкетувань, опитувальників, тестів особливостей діяльності особистості, мікроколективу (класу чи референтної групи), колективу закладу в цілому; спрямованості впливу мікросередовища, особливостей сім’ї та сімейного виховання, джерел негативного впливу на дітей;
- прогностичний напрям – прогнозування на основі спостережень та досліджень динаміки розвитку негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації, що впливає на особистість чи клас;
- консультативний – надання порад, рекомендацій учням, батькам, учителям та іншим особам, які звертаються до соціального педагога;
- правозахисний – забезпечення дотримання норм охорони та захисту прав дітей, представлення їхніх інтересів у різних інстанціях (службі у справах дітей);
- профілактичний – переконання учнів у доцільності дотримання певних норм та правил поведінки стосовно суспільних норм, здоров’я, способу життя;
- соціально-перетворювальний – перетворення негативних соціальних впливів на позитивні за допомогою тренінгових занять, брейн-рингів, семінарів, бесід;
- організаційний – планування роботи соціального педагога, ведення ним журналу обліку роботи, формування банку даних на дітей соціально-незахищених категорій тощо.